Regulamin Serwisu (Regulamin Świadczenia Usług)

Serwis internetowy dostępny pod adresem http://www.arcamedica.pl/ i https://drkostka-lekarz.pl/   udostępniony jest przez Administratora na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).   Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu, rodzaje usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Serwisu oraz prawa i obowiązki Usługobiorców oraz Administratora. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Usługobiorcy.   Dane kontaktowe Administratora: – adres e-mail: kontakt@arcamedica.pl
 
  • §1. Definicje
  1. Administrator – Arca Medica Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku-Białej pod adresem ul. Klubowa 17, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5472245450, REGON: 528643516, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001105703, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 5.000 zł, prowadząca podmiot leczniczy pod nazwą NZOZ Arca Medica pod adresem ul. Klubowa 17, 43-300 Bielsko-Biała, wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą pod numerem księgi rejestrowej 000000277976.
  2. Cennik – cennik Usług Medycznych oraz Telemedycznych ogólnodostępny w każdym czasie na stronach Serwisu.
  3. Lekarz – lekarz uprawniony do udzielania świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta w podmiocie leczniczym Administratora.
  4. Pacjent – osoba fizyczna, która korzysta z Usług Medycznych lub Telemedycznych w imieniu własnym lub przedstawiciel ustawowy albo opiekun prawny osoby niepełnoletniej lub nieposiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych (osoby ubezwłasnowolnionej częściowo lub całkowicie), którzy korzystają z Usługi Medycznej lub Telemedycznej w celu udzielenia świadczenia zdrowotnego na rzecz tej osoby.
  5. Serwis – serwis internetowy dostępny pod adresem http://www.arcamedica.pl/ i https://drkostka-lekarz.pl/
  6. Usługa Medyczna – usługa świadczona przez Administratora na rzecz Pacjenta mająca za przedmiot udzielanie świadczeń zdrowotnych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej stacjonarnie w gabinecie lekarskim lub w formie wizyt domowych w miejscu zamieszkania Pacjenta.
  7. Usługa Telemedyczna – usługa świadczona przez Administratora na rzecz Pacjenta mająca za przedmiot udzielanie świadczeń zdrowotnych w myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
  8. Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z Serwisu oraz usług Administratora.
  • §2. Postanowienia ogólne
  1. Administrator zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
  2. Usługobiorca zobowiązuje się do korzystania z Serwisu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
  3. Korzystanie z Serwisu oraz Usługi oznacza zapoznanie się przez Usługobiorcę z warunkami określonymi w Regulaminie oraz Polityce prywatności.
  4. Administrator przestrzega zasady ochrony danych osobowych Usługobiorców przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Usługobiorca wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Administratora danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Usługobiorców określa Polityka prywatności Serwisu. Administrator może wykorzystać dane Usługobiorcy w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Usługobiorcy lub w oparciu o właściwe przepisy prawa.
  5. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  6. Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcy do Serwisu treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
  7. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Serwisu.
  • §3. Ogólne warunki świadczenia usług
  1. Administrator świadczy za pośrednictwem Serwisu usługi drogą elektroniczną poprzez: 
    • – udostępnienie treści o ofercie na stronach Serwisu,
    • – umożliwienie złożenia rezerwacji na Usługę Medyczną lub Telemedycyną.
  2. Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną bezpłatnie lub za odpłatnością na zasadach określonych w Regulaminie.
  3. Usługobiorca może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną. Skutki prawne zakończenia korzystania z usługi określają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, właściwe ze względu na charakter prawny świadczonej usługi oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.
  4. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Administratora:
    • – urządzenie z dostępem do sieci Internet,
    • – przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
    • – dostęp do poczty elektronicznej,
    • – urządzenie umożliwiające otrzymywanie wiadomości tekstowych SMS oraz łączność telefoniczną.
  5. Usługobiorca ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawy usług internetowych.
  • §4. Zamówienie Usługi Medycznej lub Telemedycznej
  1. W celu zamówienia Usługi Medycznej lub Telemedycznej Pacjent zostaje automatycznie przekierowany do zewnętrznego serwisu medfile.pl a następnie wybiera interesujący go wariant usługi, termin świadczenia usługi oraz wypełnia formularz rezerwacji.
  2. Pacjent wypełniając formularz rezerwacji zobowiązany jest wypełnienia wszystkich pól oznaczonych jako obowiązkowe oraz do wskazania wyłącznie danych prawdziwych odzwierciedlający stan faktyczny.
  3. Pacjent dokonuje rezerwacji usługi w serwisie medfile.pl zgodnie z regulaminem tego serwisu. Dla dokonania rezerwacji usługi może być wymaganym przeprowadzenie rejestracji w serwisie medfile.pl.
  4. Administrator zastrzega, iż nie ma możliwości rezerwacji i realizacji Usługi Telemedycznej, której przedmiotem ma być otrzymanie E-recepty na:
    • – benzodiazepiny oraz pochodne, medyczna marihuana
    • – leki nasenne,
    • – wyroby medyczne.
  5. Administrator zastrzega, iż nie realizuje Usługi Telemedycznej dla Pacjentów, którzy są w stanie zagrożenia zdrowia lub życia.
  6. Administrator zastrzega, iż decyzję w sprawie możliwości wystawienia E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA podejmuje wyłącznie lekarz. Skorzystanie z Usługi Medycznej lub Telemedycznej nie gwarantuje tym samym otrzymania E-recepty lub zwolnienia lekarskiego e-ZLA.
  • §5. Realizacja Usługi Telemedycznej
  1. Usługa Telemedyczna realizowana jest przez Lekarza wyłącznie z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (wideo konsultacja przez platformę medfile.pl lub telefonicznie).
  2. Usługi Telemedyczne realizowane są w terminie zarezerwowanym przez Pacjenta. Lekarz podejmuje trzykrotną próbę połączenia z Pacjentem przez internet lub telefon w odstępach czasu nie krótszych niż 5 minut. Brak możliwości połączenia z Pacjentem skutkuje uznaniem usługi za zrealizowaną co powoduje brak możliwości otrzymania zwrotu płatności przez Pacjenta.
  3. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez Pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację lub podanie błędnych informacji skutkuje odmową realizacji usługi oraz nie uprawnia Pacjenta do zwrotu płatności.
  4. Usługa Telemedyczna realizowana jest przez Lekarza na podstawie informacji o stanie zdrowia wskazanych przez Pacjenta oraz na podstawie ewentualnej dokumentacji medycznej przedstawionej przez niego.
  5. W przypadku zasadności ordynacji leku, Pacjent po realizacji Usługi przez Lekarza otrzymuje wiadomość email z kodem umożliwiającym realizację E-recepty lub przez platformę medfile.pl w trakcie trwania usługi telemedycznej.
  6. Lekarz posiada prawo do odmowy wystawienia E-recepty w przypadku, gdy informacje wskazane przez Pacjenta, dokumentacja medyczna lub ewentualny wywiad dodatkowy z Pacjentem nie uzasadniają konieczności ordynacji leku. W przypadku braku zasadności ordynacji leku, Pacjent otrzymuje dodatkowo wiadomość przesłaną na adres poczty elektronicznej wskazany przez Pacjenta zawierającą dokumentację medyczną z udzielonego świadczenia zabezpieczoną hasłem wraz z adnotacją o przyczynie odmowy wystawienia E-recepty.
  7. Administrator zastrzega, iż o ilości opakowań leków przepisanych Pacjentowi decyzję podejmuje wyłącznie Lekarz.
  8. Administrator zastrzega, iż E-recepty wystawione są przez Lekarza na pełną odpłatność przez Pacjenta.
  9. Administrator zastrzega, iż w przypadku ustalenia zasadności otrzymania przez Pacjenta zwolnienia lekarskiego e-ZLA, decyzję o jego długości podejmuje indywidualnie lekarz.
  10. Po realizacji Pacjent na życzenie otrzymuje wiadomość przesłaną na jego adres poczty elektronicznej zawierającą dokumentację medyczną z udzielonej usługi zabezpieczoną hasłem.
  11. Administrator prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o prawach pacjenta. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej na zasadach określonych w tej ustawie.
  • §6. Realizacja Usługi Medycznej
  1. Usługa Medyczna realizowana jest – zgodnie z dokonaną przez Pacjenta rezerwacją – w miejscu pobytu (zamieszkania) Pacjenta wskazanym w trakcie rezerwacji usługi lub w gabinecie stacjonarnym Administratora pod adresem ul. Klubowa 17, 43-300 Bielsko-Biała.
  2. Pacjent zobowiązany jest do przebywania w miejscu pobytu (zamieszkania) wskazanym w rezerwacji na godzinę rozpoczęcia wizyty domowej lub w przypadku wizyty stacjonarnej stawienia się w gabinecie o umówionej godzinie.
  3. Brak obecności Pacjenta w miejscu wskazanym jako miejsce wizyty domowej lub opóźnienie dłuższe niż 10 minut w stawieniu się w gabinecie stacjonarnym skutkuje uznaniem usługi za zrealizowaną.
  4. Pacjent w miarę możliwości powinien okazać Lekarzowi w trakcie wizyty dokumentację medyczną wydaną przez podmioty zewnętrzne, jeżeli jest to konieczne w celu udzielania świadczenia zdrowotnego np. ze względu na wizytę związaną z chorobami przewlekłymi czy innymi poddanymi uprzedniej diagnozie i leczeniu.
  5. Lekarz uprawniony jest do weryfikacji tożsamości Pacjenta. Odmowa podania przez Pacjenta informacji pozwalających na jego weryfikację lub podanie błędnych informacji skutkuje odmową realizacji usługi z zachowaniem prawa do wynagrodzenia na rzecz Administratora.
  6. Administrator informuje, iż wyłączną decyzję w sprawie ordynacji leków oraz wystawienia zwolnienia lekarskiego e-ZLA podejmuje Lekarz.
  7. Administrator prowadzi dokumentację medyczną Pacjenta zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o prawach pacjenta. Pacjent ma prawo dostępu do dokumentacji medycznej na zasadach określonych w tej ustawie.
  • §7. Warunki i metody płatności
  1. Pacjent reguluje płatność za Usługę Telemedyczną z góry podczas rezerwacji usługi w serwisie medfile.pl poprzez udostępniony zewnętrzy system płatności online PayU. Wizyta, która nie zostanie opłacona i odnotowana w systemie w ciągu 60 minut, usuwana jest przez system medfile.pl.
  2. Pacjent reguluje płatność za Usługę Medyczna w formie wizyty domowej z góry podczas rezerwacji usługi w serwisie medfile.pl poprzez udostępniony zewnętrzy system płatności online PayU. Przedpłatę uważa się za dokonaną dopiero po potwierdzeniu wpłaty przez serwis PayU. Wizyta, która nie zostanie opłacona i odnotowana w systemie w ciągu 60 minut, usuwana jest przez system medfile.pl.
  3. Pacjent reguluje płatność za Usługę Medyczną stacjonarną w podmiocie leczniczym, gotówką po jej realizacji lub kartą płatniczą.
  4. W przypadku odwołania Usługi Telemedycznej lub Usługi Medycznej w formie wizyty domowej najpóźniej na 12 godzin przed terminem jej realizacji Pacjent otrzymuje zwrot dokonanej płatności z uwzględnieniem warunków określonych w regulaminie serwisu PayU (medfile.pl). Odwołanie Usługi Telemedycznej po zakreślonym w zdaniu pierwszym terminie powoduje brak możliwości otrzymania zwrotu płatności.
  5. Administrator dokumentuje sprzedaż usługi paragonem fiskalnym lub fakturą wystawianą na wyraźne żądanie Pacjenta. Pacjent akceptuje możliwość otrzymania faktury drogą elektroniczną na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. 
  • §8. Anulowanie lub zmiana terminu Usługi
  1. Pacjent posiada prawo do zmiany terminu wizyty w gabinecie stacjonarnym na 1 godzinę przed terminem jej realizacji bez konsekwencji finansowych.
  2. Pacjent posiada prawo do anulowania wizyty w gabinecie stacjonarnym w każdym momencie bez konsekwencji finansowych.
  3. Pacjent posiada prawo do anulowania lub zmiany terminu Usługi Telemedycznej lub Usługi Medycznej w formie wizyty domowej w każdym czasie z zachowaniem postanowień zawartych w §7 ust. 2, 3, 4 ( czyli nie mniej niż 12 godzin przed terminem umówionej wizyty).
  4. Postanowienia pkt 1-3 stosuje się z zachowaniem praw Pacjenta będącego konsumentem przyznanych mu przez ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  • §9. Odpowiedzialność Administratora
 
  1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania Usługobiorców wynikające z ich działań w Serwisie.
  2. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone przez Usługobiorców w Serwisie i nie odpowiada za czynności dokonane przez Usługobiorcę, które przyczyniły się do powstania jakiejkolwiek szkody w odniesieniu do tego Usługobiorcy lub innych Usługobiorców bądź osób trzecich albo też uniemożliwiły albo utrudniły świadczenie Usługi przez Administratora. W szczególności Administrator nie odpowiada za prawidłowość wystawionych E-recept, zwolnień lub innych dokumentów i ich przydatność do celów Usługobiorcy, jeżeli ewentualne błędny są skutkiem udzielania przez Usługobiorcę niepełnych lub błędnych informacji.
  3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w funkcjonowaniu Serwisu oraz szkody poniesione przez Usługobiorcy z tego tytułu, jeżeli zostały spowodowane działaniem siły wyższej, której nie dało się przewidzieć, a w przypadku, gdy wystąpienie siły wyższej było do przewidzenia – gdy nie dało się zapobiec skutkom jej wystąpienia. 
  4. W przypadku szkody poniesionej przez Usługobiorcę, a wynikającej z umyślnego działania Administratora, Administrator odpowiada jedynie za rzeczywiste szkody poniesione przez Usługobiorcę z zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność Administratora zostaje ograniczona do wysokości płatności uiszczonej przez Usługobiorcę za Usługę, chyba że co innego wynika z odrębnych praw przysługujących konsumentom.
  • §10. Odstąpienie od umowy
  1. Usługobiorcy będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Administratora w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Administratora. 
  2. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań. Płatności dokonane przez konsumenta zostaną zwrócone przez Administratora w takie samej formie w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. 
  3. W związku z art. 38 ustawy dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m. in. w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo do odstąpienia od umowy
  • §11. Postępowanie reklamacyjne
  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Administratora Usługi Medycznej lub Telemedycznej lub innych usług świadczonych drogą elektroniczną za pomocą Serwisu, Usługobiorca jest uprawniony do złożenia reklamacji na adres e-mail Administratora.
  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Usługobiorcy (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych Administrator wezwie Usługobiorcy do uzupełnienia danych.
  3. Reklamację rozpatruje Administrator w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji lub od dnia uzupełniania przez Usługobiorcę danych uzasadniających złożenie reklamacji. Nierozpatrzenie reklamacji w zakreślonym terminie oznacza jej uwzględnienie przez Administratora.
  • §12. Własność intelektualna
  1. Wszelkie treści zamieszczone na stronach Serwisu (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Administratora. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Administratora skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
  2. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Serwisu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez Administratora na stronach Serwisu.
  3. Korzystanie z Serwisu, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Usługobiorcy jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji.
  4. Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Administratora:
    • – kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Serwisu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,
    • – rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na stronach Serwisu treści,
    • – pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
  • §13. Odpowiedzialność Usługobiorcy w zakresie zamieszczanych przez niego treści
  1. W przypadku, gdy funkcjonalności dostępne w Serwisie internetowym umożliwiają Użytkownikowi zamieszczanie oraz udostępnianie jakichkolwiek treści (tekstowych, graficznych itp.), Usługobiorca dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Administratora i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Administrator nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
  2. Usługobiorca oświadcza, że:
    • – jest uprawniony do korzystania z treści, a ich umieszczenie oraz udostępnienie nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą uprawnionych osób;
    • – wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez inne podmioty.
  3. Usługobiorca nie jest uprawniony do zamieszczania danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej.
  4. Zabronione jest zamieszczanie przez Usługobiorcę treści:
    • – nawołujących do popełnienia czynu zabronionego lub pochwalających popełnienie takiego czynu,
    • – obrażających uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie przedmiotu czci religijnej lub miejsca służącego do celów religijnych,
    • – pomawiających inną osobę, grupy osób, instytucje, osoby prawne lub inne podmioty o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć je w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego do wykonywania danego zawodu, działalności czy zajmowania określonego stanowiska,
    • – znieważających lub zniesławiających inne osoby, a także godzących w dobre imię tych osób,
    • – propagujących lub nawołujących do nienawiści na tle rasowym, narodowościowym, etnicznym, wyznaniowym albo seksualnym,
    • – naruszających prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich,
    • – mających charakter bezprawny,
    • – zawierających złośliwe oprogramowanie lub służących do wyłudzania danych,
    • – mających charakter promocyjny, reklamowy lub zawierających informacje dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku do Administratora.
  5. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §14 Regulaminu, Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Usługobiorcę, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Administrator nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści.
  • §14. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
  1. Usługobiorca, który uważa opublikowaną w Serwisie treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może przesłać do Administratora zgłoszenie dotyczące tej treści na jego adres poczty elektronicznej.
  2. – Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego, Administrator bez zbędnej zwłoki przesyła zgłaszającemu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  3. – Administrator rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie w terminie od 7 do 21 dni w zależności w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
  4. – O podjętej decyzji Administrator powiadamiania zgłaszającego bez zbędnej zwłoki. Decyzja może polegać na moderacji treści albo usunięciu treści albo pozostawieniu treści w Serwisie internetowym.
  5. – Zgłaszający może odwołać się od decyzji w terminie 6 miesięcy od jej otrzymania. Odwołanie powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie. Administrator rozpatruje odwołania w terminie 21 dni.
  6. – W przypadku gdy Administrator poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
  • §15. Postanowienia końcowe 
  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Administrator powiadomi na stronie Serwisu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Usługobiorców, którzy dokonali zamówienia Usługi w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. 
  2. Administrator zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Serwisu lub wybranych funkcjonalności Serwisu w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Administratora związanych z działaniem Serwisu.
  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  4. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie polskiemu sądowi powszechnemu zgodnie z właściwymi przepisami prawa.
  5. Usługobiorca będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego konsument może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Usługobiorca będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Administratorem za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2024 r.